________________________________________________________________________________________________________________________________________________

peminta sedekah:p

Friday, March 30, 2007

Hatiku yg kosong....

Apakah itu Islam?adakah aku benar2 menjalankan ibadatku sebagai seorg muslim?adakah aku benar2 menyelami Islam itu sedalam2nya?hatiku kini berasa kosong sekali.aku seolah2 kehilangan sesuatu?whats the purpose of my life?This question has been wandering in my head for almost like 10 months.Ya Allah terasa hinanya diriku ini.aku insan yg lemah yg tewas pada nafsuku sendiri.aku tidak mahu lagi menjadi hamba kepada nafsuku.alhamdulillah ever since i came to this country,UK,i did went to usrah...sebagai pengisian..namun hatiku tetap kosong...aku terasa aku semakin jauh dari landasan yg sebenarnya..aku sendiri tidak mengetahui ape yg sedang aku lalui...mungkin kerana aku tidak ikhlas dalam melakukan sesuatu.Im not being me anymore...and i hate this attitute of mine...i shouldnt came here.i should have stay with my family and find the job straight away instead of further my studies here...im totally lost while im here.i miss my family,my friends,KL,nasi dagang,kampung,driving a car....i miss everything that i used to do back there in Malaysia...aku inginkan pengisian utk hatiku yg kosong ini,tidak tahu mengapa hati ini terasa berat skali pabila setiap kali aku ingin mendekati kepada landasan asal.hatiku terlampau keras, hitam,seolah2 sudah sebati dgn hiburan dunia..aku tidak mahu sumer itu...aku terasa kesunyian yg amat sngt.kesunyian ini adalah sunyi kerana aku seolah2 hilang pedoman,hilang hidayah Allah...nafsu yg ku maksudkan adalah hati ini yg nk ke arah hiburan dunia,lalai,malas,..namun aku masih waras lagi dan stakat ni tidak lagi aku lakukan perbuatan terkutuk....namun ape yg aku inginkan ialah pengisian hati kepada Islam dan ingin mendalaminya sedalam2 nya..namun siapalah aku ini..insan yg lemah,hina dan kerdil skali...
sebelum balik ke Malaysia,I'll try my best to change.i dont want to anymore be 'jahil' in my life.we all living in a moden world yet we still living in a jahiliah era...how will i change?i just have to fight strongly against my 'nafsu'...dengan bertawakal dan doa pada Allah....sesungguhnya hanya Allah sahaja yg mampu menolong hambanya yg hina ini...

No comments: